לרכוב על אופניים ללא הילוכים?(בעצם אחד..) למה? ALL YOU NEED IS ONE ?
האם זה כדאי ואיך זה תורם לנו כרוכבות\ים, על כך בפוסט שלפניכם..
. לרכוב על אופניים ללא הילוכים?(בעצם אחד..) למה? ALL YOU NEED IS ONE ?
ב27 למרץ 2002 הוקפצתי בערב ליל הסדר ליחידת המילואים שלי, למבצע חומת מגן .
קצת יותר מחודש ביליתי עם אחיי לנשק במילואים.
במהלך החודש יצא שהעברתי זמן איכות צמוד עם כמה מחבריי לצוות.
וכך קרה, שאני ו ר’,חברולוחם מילואימניק מסוקס, בילינו צמוד במספר הזדמנויות , כשלעיתים אנחנו יחד , צמודים וכל הרומנטיקה הזו ,נמשכת כל פעם גם למשך שעות ארוכות.
וכך, בסיטואציה שכזו יש הרבה זמן המתנה להעביר. אז מדברים ומדברים. ועל מה לא..
ר’ סיפר לי, שלאחרונה בנוסף לספורט הרגיל שהוא עושה-שחיה וגלישה, הוא מגלה עולם חדש שנקרא רכיבה על אופני הרים בשטח(!), ומפליג בסיפורים על שבילים חדשים,ירידות ואדרנלין.
.אני באותו רגע הבנתי שזהו. גם אני רוצה!
בסיום המבצע נסעתי הביתה בשמחה, מצוייד בפתק עם שם ומספר טלפון של חנות מומלצת.
ומבלי לבזבז זמן עצרתי בדרך , ורכשתי את זוג אופניי ההרים הראשון שלי,יד ראשונה מרופא,עם שילדת אלומיניום נוצצת, ומזלג רוקשוקס ג’ודי-60מ”מ של מהלך קפיץ :) . כמובן שלא יכולתי לדחות את הסיפוק, ולמרות שעת השקיעה מתקרבת עצרתי לסיבוב בכרמל ליד האוניברסיטה בחיפה, נמרחתי פעם או פעמיים בירידות, וזהו, מאותה רכיבה נתפסתי חזק.
כמה שנים אח"כ, בכרמל, ביערן , רוכב רזה אך שרירי עוקף אותי בעליה.
נפגשנו בפסגה, ורק אז בעוד אני נח ומנסה לנשום, אני מבין מה אני רואה: אופניים מברזל עם פלטה אחת וגלג"ש אחד. רעם ביום בהיר. איפה ההילוכים? ואיך אפשר בעליה? אחרי שהקפתי כמה פעמים את הפלא ושיגעתי את הרוכב, אמר במבטא אנגלי שמחכים לו בחניון אלון כי קבעו אלון- שוקף (ז"ל).
סיבוב לא קיבלתי אבל הבנתי ממנו שאני "גירית" , הוא "ס"ס" (סינגל ספיד) וכמוני עקף כבר כמה בעליה..
טוב,את זה כבר הייתי צריך לבדוק אחרי שקראתי והתייעצתי (ימי פורום תפוז העליזים)מצאתי.
מדובר בשילדת כרומולי -פלדת רינולדס 853 שילדה של יצרן אלמוני RIKULAU
קצרה בעלת זויות זריזות, ו - "26 כן?
רוב החלקים היו לי בבית והצלחתי רק חלקית במלאכת ההרכבה. וורן וגם יואב, המכונאי
החדש בסלאלום חיפה עזרו לי בהרכבה. וכשיצאתי משם, התחלתי להבין לתוך מה נכנסתי.
מה שהיה ברור ובולט קודם כל, זה השקט. אין קירקושים, אין העברות, ואתה פנוי ומרוכז ברכיבה נטו. יש רק הילוך אחד. זה מה יש, ועם זה ננצח.
,בעליות זה היה: WELCOME TO THE WORLD OF PAIN:
.אחכ הבנתי שיחס פלטה\גלגל שיניים שלי קשה מדי,
עם הזמן, עלו תובנות שונות מתוך הרכיבה על אופני זנב קשיח עם הילוך אחד.
יש בכלל 3 הילוכים:
1. אתה יושב ומפדל
2.אתה עומד ומפדל
3.אתה הולך איתם ברגל
אבל מה שבאמת נהדר זו ההבנה שההילוך הבודד ושילדת הז"ק מובילים אותך להיות מרוכז בשטח בלבד, בפידול, וכופים עליך שפת גוף יעילה ונכונה .אי אפשר לרכב עליות לאט עם ס"ס. פשוט אין שום
ברירה אחרת .
עם הזמן מגיעה ההבנה שהכל אפשרי. כלומר כל סינגל כמעט שעשיתי עם הילוכים,קשה או תלול /וטכני ככל שיהיה אפשרי עם סינגל ספיד.
לאט לאט הארכתי את הרכיבות על הס"ס, וגיליתי שמה שלא הורג, מחשל ומחזק אותך כרוכב.
מחזק את היכולת הטכנית, כי מחייב אותך להדגיש את עמידת המוצא ושפת הגוף, דורש ממך להיות מחוייב בעליות וירידות טכניות,מחנך להביט רחוק ולצפות את המשך הנתיב, וכך עם הזמן ..לומד את חשיבותו של הקו שבחרת והזרימה שמשמעותיים יותר עם הילוך אחד.
יש הטוענים גם לחיזוק שרירי הליבה.אני יכול לומר בבטחון שאני ממליץ לכל רוכבת ורוכב שרוצים להתחזק ולהשתפר לרכב סינגלספיד מדי פעם. מבטיח לכם שתרגישו ותראו את השיפור.
מעבר לכל זה כמובן יש גם את העניין האסטתי של מכונה יפה , מינימליסטית פשוטה יעילה,רצוי מפלדה או טיטניום, אבל זו כבר חפירה לפוסט אחר 😀
נהנתי לקרוא! תכתוב עוד :)